ПРЕВОДИЛАЦ
ПОЗИВ ЧЛАНОВИМА УДПС
ПРИЛОЗИ УДРУЖЕЊУ
ЛИЦЕНЦА - LICENSE
Биографије, фотографије и непотписани текстови (осим ако другачије није назначено) су под лиценцом Creative Commons: Ауторство - Делити под истим условима
Biographies, photos and unsigned articles (unless otherwise noted) are licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International.
*НАПОМЕНА
За драме и ауторске чланке ауторска права имају аутори или носиоци права. Дозволу за објављивање, умножавање, извођење или друго јавно коришћење можете тражити директно од аутора или власника ауторског права. Податке о ауторима можете добити преко Удружења драмских писаца Србије, од техничког секретара удружења Биљане Остојић, преко ел. адресе: ОВДЕ
Савремена српска драма број 3 / 1999 |
![]() |
![]() |
![]() |
С а д р ж а ј:
Миливоје Мајсторовић – P a s t ü r Pastür Миливоја Мајсторовића је, по форми, несвакидашње и оригинално драмско дело које до сада нисмо сретали у домаћој драматургији. Жанровски би се ова драма могла одредити као нека врста савремене сатирске игре. Захваљујући пре свега раскошном и сочном језику, Пастüр се чита у једном даху и захтева изузетну концентрацију због дубоке философске мисли скривене у некој врсти мешавине здраве геачке памети и идеја философа егзистенцијалиста. Мајсторовић размишља у правцу супротстављања злу насиљем, али његово осећање тескобе и видно разочарање у могућност људског избора има за крајњу последицу људски пораз. Његов главни јунак ће из једног пасторалног, и за околину ати-
Раде Радовановић – Оригинал фалсификата Оригинал фалсификата Радета Радовановића је драмски текст настао на таласу политичког театра који је, у време када се појавио, уздрмао јавност навиклу на позориште “езоповских” драма у којима су метафоре дубоко скривене иза мноштва велова, наизглед, већ познате приче. Драмки писци, попут Радовановића, скинули су те велове и проговорили директно о свим нагомиланим проблемима ондашње стварности, језиком свима разумљивим, они су прстом упирали, опомињали и антиципирали, без страха од могуће транспарентности и неуверљиве дидактичности. Оригинал фалсификата је сложена драмска структура у којој писац прати неколико, наизглед независних, прича које се догађају у временским размацима од неколико деценија. Вештим преплитањем сценског збивања, писац нас лагано упознаје са узроцима и последицама несрећног страдања у доба Инфорбироа, једног од “табуа” у времену настајања ове драме. Радовановић занатски тачно користи мелодрамски заплет љубавног троугла да би потцртао трагичност страдања. Он добро примећује да идеологија раздваја и спаја људе само као катализатор већ формираног судбинског удеса. Два ратна друга, из оног давног Другог светског рата, због једне жене покрећу незаустављив ланац зла... >>> види поговор
Едуард Дајч - Седморица (војсковођа) против Тебе - друга трагедија тебанске тетралогије
Деана Лесковар - Три чекића (а о српу да и не говоримо) Три чекића (а о српу и да не говоримо) Деане Лесковар је, наизглед, једна у низу драма која се бави социјалним темама и људима на маргини друштва. Али заједничка нит њених јунака, младих људи, није (само) социјална беда већ несређена породична ситуација. Близанцима Алки и Уском је мајка на робији због проневера, а отац им је умро, Стаљину се мајка отровала док му је отац био на Голом отоку, Милеси је отац прерано пензионисан јер је силовао сељанку, Бајри и Грегорију је мајка умрла, а Малеш је остављен од разведених родитеља који у својим новим породицама немају места за њега. Сви они су, наизглед, успели да се социјализују, да постану интегрални део друштва и да савладају последице својих животних трагедија. Али све је то варка. У сусрету са представником тог новог, “нормалног” света, Каћом која потиче из сређене породице, избија сукоб и до тада најтрезвенији међ’ њима, Бајра, реагује неочекивано и изузетно агресивно – убија Каћу... >>> види поговор
Братислав Петковић - Legion d’ Honneur
Жељко Хубач - П о г о в о р
- - о о О о о - -
Едиција Савремена српска драма КЊИГА 3
www.drama.org.rs Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели Главни и одговорни уредник, Миодраг Ђукић Редакција: Миладин Шеварлић, Жељко Хубач, Радомир Путник, Драган Томић, Владимир Ђурић Ђура Коректура - Жељко Хубач Ликовно и техничко решење, Ново Чогурић |